luni, 6 iunie 2011

romania veche

am vrut sa zic cu bicicleta la venetia, dar nu am mers numai ca sa trecem prin venetia, cu toate ca i-am promis roxanei ca o duc acolo :)
am vrut sa facem o calatorie de o zi jumate pentru ca aveam ceva treaba si nu aveam 2 zile intregi, asa ca am decis:
ziua 1 - luam trenul pana la Augustin, vedem coloanele de bazalt de la Racos, castelul Bethlen si trecem prin Venetia, dormim intre sinca noua si poiana marului la ceva pensiune
ziua 2 - mergem pana la Zarnesti, de unde luam trenul spre brasov si apoi spre bucuresti

A fost o calatorie geniala. drumul prin padure de la augustin la racos e foarte frumos. e o padure batrana si putin exploatata. oltul e asa lenes si plin de meandre si parca te linisteste cu stilul lui de curs. voiam de ceva timp sa pedalez pe oportune de olt, pentru ca il iubesc.
coloanele bazaltice de la racos sunt foarte foarte frumoase, au mii de detalii la care te poti holba ore intregi. sunt cu muchii patrate si destul de groase, sunt si drepte si curbe. toata zona are urme de activitate vulcanica si sunt pietre spumoase de zgura peste tot. zgura asta se exploata candva, asa ca e si o cariera acolo, mare si rosie ca un canion artificial.
oameniii sunt de treaba la racos si te roaga sa spui la prieteni sa mai vina turisti si pe la ei, ca nu prea vine nimeni, cu toate ca e o zona incredibil de frumoasa, cu mult peste multe zone renumite din romania. cel putin pentru padurea de peste olt si coloane merita calatoria.
dar a fost mult mai mult.
drumuri linistite de tara ne-au dus la hoghiz, unde e un microcanion bazaltic ascuns in iarba mare plina de flori, ca in campiile valhalei, unde bravii traiesc vesnic!
am mers mai departe spre venetia. pe drum am trecut pe langa biserica din bogata, cu o arhitectura foarte originala si interesanta.
sunt sate presarate des pe drum, asa ca am gasit o streasina cand ne-a prins ploaia si am stat, uitandu-ne la randunici nepasatoare si la o barza resemnata, pana cand a iesit iar soarele.
pe drumul spre sercaia ne-am intalnit cu un uliu care-si usca penele in vant, cam suparat dar frumos si mandru.
am ratat narcisele din poiana de la sercaia, dar, la ohaba am gasit o moara de apa, cea mai veche si una din putinele inca functionale din romania. e si o pensiune acolo si proprietarii sunt foarte draguti (http://www.romania-turistica.ro/Cazare-Sinca-Veche/Pensiunea-Moara-cu-Noroc ) si poti vizita moara intr-un fel de tur organizat in care  iti explica tot, de la pietrele aduse de la Lyon pana la cum a intrat bunicul la inchisoare ca nu a vrut sa o nationalizeze.
am plecat zambind si i-am dat tare spre poiana marului, unde vorbisem cu cei de la pensiune sa ne astepte pana noaptea, cand urma sa ajungem. Am oprit pe drum la un magazin sa luam ceva macare. un tigan batran mi-a strans mana si mi-a cerut 5! lei. avea mana asa calda. i-am dat 2 lei si am plecat. http://www.romania-turistica.ro/Cazare-Poiana-Marului-Brasov/Pensiunea-Holiday-Camp. Camera e 70 de lei si incap lejer 3 in ea. Ne-au asteptat cu ciorba si am primit si o tuica uriasa dina partea casei! Oameni foarte draguti.
A doua zi am ajuns foarte repede in zarnesti, asa ca am continuat pe biciclete pana la rasnov, unde era mult prea multa lume ca sa intram la castel, oricum am primit foarte multe comentarii pe seama bicicletelor, majoritatea nu intelegeau cum am urcat dealul pe ea si ce se va intampla la coborare.
Am continuat pana inBrasov, unde trebuia sa avem tren la 15:40. Am mancat mici si bere. Nu am putut sa ne urcam in tren pentru ca zana ceferuta facuse vagonul de biciclete sa dispara pe drum si nu mai stia nimani de ce nu e sau de ce au anuntat pe net si la gara ca va fi. Ne-am intors in tren unde am mai baut niste beri pana la 5 si ceva cand am luat urmatorul tren ,in care ne-a certat nasul ca avem bilet.

Traseul:

http://www.bikemap.net/route/1026452?13073843424881

Bike route 1026452 - powered by Bikemap 

poze:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu